Τρίτη 3 Αυγούστου 2010

Μονιμοποίηση υπαλλήλων Αορίστου χρόνου

ΑΓΗΣΙΛΑΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ




ΦΥΛΑΚΑΣ ΣΧΟΛ.ΚΤΙΡΙΩΝ ΙΔ.ΔΙΚΑΙΟΥ

ΔΙΕΥΘ.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΗΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Δ.ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΑΡ.ΠΡΩΤ.36512/6.5.10

Παρακαλώ όπως μεριμνήσατε για την εφαρμογή διατάξεων των παραγράφων 2 και 4 του άρθρου 45 του Ν.3584/2007 . Προβείτε στις απαραίτητες υπηρεσιακές ενέργειες ,...

εφόσον η υποχρέωση διετούς δοκιμαστικής υπηρεσίας έχει παρέλθει από την ισχύ του νόμου στις 28 Ιουνιου 2007

Επειδή η αναγνώριση της προϋπηρεσίας μου ουδεμία σχέση έχει με τις διατάξεις του ανωτέρω νόμου αναδρομικά ,παρακαλώ όπως εξετάσετε το αίτημα μου όπως ο νόμος ορίζει.

Θεσσαλονίκη 03 Μαΐου 2010

Συνημμένα : Υπόμνημα

Ο αιτών

ΑΓΗΣΙΛΑΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ





ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Προς

1.Υπουργείο Εσωτερικών Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

2.Διεύθυνση Προσωπικού Τμήμα Προσωπικού Ιδιωτικού Δικαίου

Δήμου Θεσσαλονίκης



. Θεσσαλονίκη 03 Μαΐου 2010



Για μονιμοποίηση ΙΔΑΧ βάσει του Ν. 3584/2007

Με το παρόν υπόμνημα , θέτω υπόψη σας τα ακόλουθα :

1. Το άρθρο 103 παρ.8 του Συντάγματος , όπως ισχύει μετά την αναθεώρηση του το 2001 , ορίζει ότι νόμος ορίζει τους όρους και την χρονική διάρκεια των σχέσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα , όπως αυτός καθορίζεται κάθε φορά , για την κάλυψη είτε οργανικών θέσεων και πέραν των προβλεπομένων στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 είτε πρόσκαιρων είτε απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών κατά το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 . Νόμος ορίζει επίσης τα καθήκοντα που μπορεί να ασκεί το προσωπικό του προηγούμενου εδαφίου . Απαγορεύεται η από το νόμο μονιμοποίηση προσωπικού που υπάγεται στο

πρώτο εδάφιο ή η μετατροπή των συμβάσεων του σε αορίστου χρόνου . Οι απαγορεύσεις της παραγράφου αυτής ισχύουν και ως προς τους απασχολούμενους με σύμβαση έργου.



2. Από την διατύπωση της ανωτέρω συνταγματικής διάταξης συνάγεται με σαφήνεια ότι η τελευταία αφορά μόνο σε υπαλλήλους που απασχολούνται στο Δημόσιο με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου ή με σύμβαση έργου . Και τούτο διότι κατά την έννοια της διάταξης αυτής ρητά αποκλείεται η μετατροπή σχέσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή σε σχέσεις εργασίας δημοσίου δικαίου , με συνέπεια την μονιμότητα στην κατεχόμενη θέση . Ειδικότερα , καθίσταται σαφές ότι από το εδάφιο γ΄ της ως άνω παραγράφου , η ρύθμιση αυτή

καταλαμβάνει μόνο το προσωπικό με σύμβαση ορισμένου χρόνου ή έργου , εφόσον αναφέρεται σε μονιμοποίηση η μετατροπή των συμβάσεων του σε αορίστου χρόνου . Εξάλλου , και το εδάφιο α΄ αναφέρεται σε συγκεκριμένη χρονική διάρκεια των σχέσεων εργασίας στις οποίες αφορά , αποκλείοντας έτσι από το πεδίο εφαρμογής του στις εργασιακές σχέσεις που δεν έχουν τέτοια συγκεκριμένη διάρκεια , δηλαδή τις σχέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου . Αντιθέτως , δεν απαγορεύεται η μετατροπή σχέσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου

σε σχέσεις εργασίας δημοσίου δικαίου . Κατά συνέπεια δεν υφίσταται κανένα συνταγματικό κώλυμα για την μονιμοποίηση στο δημόσιο τομέα των υπαλλήλων με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου .



3. Το ως άνω συμπέρασμα επιβεβαιώνεται και από τις προπαρασκευαστικές εργασίας της πρόσφατης συνταγματικής αναθεώρησης του 2001 (πρακτικά της συνεδρίασης ΡΜΔ΄(πρωί 21ης Μαρτίου 2001 ) της Ζ΄ Αναθεωρητικής Βουλής επί του άρθρου 103 του Συντάγματος . Ειδικότερα , ο Εισηγητής (τότε) πλειοψηφίας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος ανέφερε ότι : Στην παράγραφο 8 του άρθρου 103 εισάγεται η γενική απαγόρευση της μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου χρόνου , απαγορεύεται δηλαδή , η μονιμοποίηση έκτακτου προσωπικού του δημοσίου και του ευρύτερου

δημόσιου τομέα , περιλαμβανομένων και αυτών που απασχολούνται με σύμβαση έργου . Πρόκειται για μία πάρα πολύ σημαντική καινοτομία . Εδώ όμως έχω δύο προβληματισμούς που θέλω να θέσω ενώπιον σας . Ο πρώτος προβληματισμός αφορά τη δυνατότητα να καθίστανται οι υπάλληλοι που απασχολούνται με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου τακτικοί δημόσιοι υπάλληλοι. Αυτό κατά την γνώμη μου δεν πρέπει να το απαγορεύσουμε , γιατί αυτοί είναι που είναι μόνιμοι πια , επιβαρύνουν που επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό ,

απαλλάσσονται από το φορτίο να λειτουργούν δηλαδή , ως δημόσια αρχή , να καθίστανται προϊστάμενοι υπηρεσιών σε δυσπρόσιτες και μειονεκτικές περιοχές . Εν συνεχεία , ο κοινοβουλευτικός της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης κ Παυλόπουλος απάντησε ότι : Στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 8 απαγορεύεται η από τον νόμο μονιμοποίηση προσωπικού που υπάγεται στο προηγούμενο εδάφιο . Άρα αυτό που απαγορεύουμε είναι τη μονιμοποίηση εκείνων που υπηρετούν με σύμβαση ορισμένου χρόνου και την μετατροπή των συμβάσεων τους σε

αορίστου χρόνου . Σε καμία περίπτωση , η διάταξη αυτή δεν απαγορεύει , όπως είναι διατυπωμένη , την μονιμοποίηση υπαλλήλων που υπηρετούν με σύμβαση αορίστου χρόνου



4. Ήδη σχετικό νομοθετικό πλαίσιο υφίσταται για την νομιμοποίηση των αορίστων χρόνου ιδιωτικού δικαίου , εφόσον διορίσθηκαν σε οργανικές θέσεις , που υπηρετούν ή έχουν υπηρετήσει με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου . Ειδικότερα ο Ν.3584/2007 ορίζει στο άρθρο 45 παράγραφος 2 και 4 την αυτοδίκαιη μετατροπή της σχέσης αορίστου χρόνου σε μόνιμους , ύστερα από την ρητή παραπομπή του άρθρου 170 παράγραφος 7 του ιδίου νόμου.



5. Αντίστοιχο νομοθετικό πλαίσιο ισχύει και για τους υπαλλήλους με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που μετατάσσονται από κρατικά ΝΠΙΔ και ΔΕΚΟ στο Δημόσιο , με τον Ν. 3613/2007 (ΦΕΚ 263 Α΄) άρθρο 6 το οποίο ορίζει ότι :Στη διαδικασία κάλυψης κενών θέσεων με μετάταξη βάσει ανακοίνωσης προκήρυξης σύμφωνα με την διάταξη της παρ.1. του άρθρου 71 του υπαλληλικού Κώδικα (Ν.3528/2007 ΦΕΚ 26 Α΄) μπορεί να μετέχουν και υπάλληλοι κρατικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου , καθώς και υπάλληλοι των ΔΕΚΟ , οι οποίες δεν είναι εισηγμένες στο

Χρηματιστήριο και στις οποίες το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού τους κεφαλαίου εφόσον έχουν συμπληρώσει διετή τουλάχιστον υπηρεσία . Ο χρόνος υπηρεσίας των μετατασσομένων λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας για κάθε συνέπεια στις υπηρεσίες στις οποίες μετατάσσονται .

Ομοίως με την εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης ΔΙ.Π.ΙΔ.Δ/Β 18.21/775/οικ/21-12-2007 στην ενότητα Γ΄ ορίζεται ότι οι μετατασσόμενοι από ΝΠΙΔ –ΔΕΚΟ καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις μονίμου προσωπικού και η κατάταξη στους βαθμούς του Υπαλληλικού κώδικα γίνεται με βάση τον συνολικό χρόνο υπηρεσίας που διανύθηκε στο φορέα από τον οποίο μετατάσσονται αφαιρουμένου του χρόνου ο οποίος δεν υπολογίζεται για προαγωγή , όπως ορίζεται στο άρθρο 89 του Υπαλληλικού κώδικα . Είναι προφανές , ότι οι δύο αυτές

κατηγορίες υπαλλήλων διαθέτουν απεριόριστα την δυνατότητα κατάταξης τους σε μόνιμες οργανικές θέσεις με τις προαναφερόμενες ρυθμίσεις καταρρίπτοντας ολοσχερώς τις περί του αντιθέτου ερμηνείες του άρθρου 103 παρ.8 του Συντάγματος καθώς και την γνωμοδότηση 334/2002 του ΝΣΚ (για την μεταφορά υπαλλήλων αορίστου χρόνου σε κενές ή προσωποπαγείς θέσεις με την ίδια σχέση εργασίας ).

Εν κατακλείδι η παραβίαση συνταγματικών αρχών , όπως των αρχών της ισονομίας και της ισοπολιτείας , του δημοσίου συμφέροντος , του κοινωνικού κράτους δικαίου και της αναλογικότητας , καθίσταται αναγκαία η τήρηση του υπάρχοντος νόμου για την μετατροπή της σχέσης εργασίας του προσωπικού ιδιωτικού δικαίου, σε Δημοσίου .



Με τις θέσεις αυτές , παρακαλούμε για την μελέτη και αντιμετώπιση του ζητήματος , ώστε να εξασφαλιστεί η μετατροπή των συμβάσεων από ιδιωτικού δικαίου ( αορίστου χρόνου ) σε δημοσίου δικαίου .



Με ιδιαίτερη τιμή

ΑΓΗΣΙΛΑΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ

Συμβασιούχος Αορίστου χρόνου Ι.Δ.

Φύλακας σχολικών κτηρίων , Δήμου Θεσσαλονίκης

Δεν υπάρχουν σχόλια: